تعداد مقالات: 8
یادداشت سردبیر
دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1404، صفحه 1-1
چکیده
شماره ششم مجله راهبردهای حسابداری در شرایطی منتشر میشود که ضرورت توجه همهجانبه به مولفههای راهبری سازمانی و نقشآفرینی حرفه حسابداری در پویایی محیطهای اقتصادی بیش از هر زمان آشکار شده است. با ... بیشترنقش کنترل داخلی در کیفیت حسابرسی مستقل
دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1404، صفحه 1-38
چکیده
کنترلهای داخلی به عنوان زیربنای استقرار نظام راهبری و مدیریت کارآمد در واحدهای اقتصادی، نقش کلیدی در تحقق اهداف سازمانی، ارتقاء قابلیت اتکای گزارشگری مالی، پیشگیری و کشف تقلب و افزایش شفافیت اطلاعاتی ... بیشترمقایسه شرکت های تضامنی وسهامی و ویژگی های مربوط به آن
دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1404، صفحه 39-74
چکیده
واژه شرکت از شراکت گرفته شده است و از همکاری رسمی بیش از دو نفر شرکت تشکیل می شود(سایت پرشین حساب).در اصطلاح حقوقی،تعریف شرکت به این صورت است که وقتی تعدادی افراد در کنار هم جمع می شوند تا فعالیت خاصی مثل ... بیشترمفهوم جذب سربار
دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1404، صفحه 75-88
چکیده
این مقاله به صورت تحلیلی و آموزشی به بررسی مفهوم جذب سربار و نقش آن در سیستم حسابداری مدیریت میپردازد. در این نوشتار، فرآیند جذب سربار، مبانی تخصیص هزینههای غیرمستقیم، اهمیت تحلیل اضافه یا کسر جذب ... بیشترتاثیر مالیات بر برنامهریزی مدیریت و تصمیمات استراتژیک در شرکتها
دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1404، صفحه 89-118
چکیده
این مقاله به بررسی تاثیر مالیات بر برنامهریزی مدیریت در سازمانها و شرکتها میپردازد و نقش کلیدی مالیات را در فرآیندهای تصمیمگیری استراتژیک سازمانی تحلیل میکند. با توجه به اینکه مالیات یکی از ... بیشترحسابداری مدیریت هزینه
دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1404، صفحه 119-140
چکیده
پیشرفت سریع و شگرف فناوری همراه با افزایش روزافزون رقابت در بازارهای جهان مدیران واحدهای اقتصادی را به تولید محصولاتی با کیفیت بالا ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و در غایت کاستن از هزینه تمام شده کالا ... بیشترحسابداری مدیریت: بودجه بندی سرمایه ای
دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1404، صفحه 141-160
چکیده
بودجهبندی سرمایهای به فرآیند تخصیص منابع مالی به پروژهها و سرمایهگذاریهای بلندمدت اشاره دارد. این فرآیند، اهمیت بالایی در تصمیمگیریهای مالی دارد و بهویژه در صنعتهایی مانند جهانگردی که ... بیشترچالشها و فرصتهای بازاریابی دیجیتال در فضای مجازی: تحلیلی بر تحولات بازار کار و رفتار مشتری
دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1404، صفحه 161-186