نوع مقاله : مقاله مروری
نویسنده
دانشگاه علمی کاربردی
چکیده
طی سالهای گذشته مرسوم شد که مجلهها و نشریات معتبر بین المللی، علامت تجاریهای برتر جهان را به عنوان یک دارایی نامشهود، پس از ارزشگذاری آنها را رتبهبندی و به صورت گزارش منتشر میکنند. رتبهبندی علامت تجاری به ویژه مطلب ارزشگذاری آنها، یک حیطهای در زمینه علامت تجاریسازی است که از ناسازگاریها و دوسنخیات، آسیب بسیاری به آن رسیده است. به طور معمول، هر سال پس از انتشار عمومی گزارش رتبهبندیهای علامت تجاریهای جهانی، به علاوه دلیل اختلاف ارزشگذاری علامت تجاریهای مطرح جهانی، گفتگوهایی درباره دلیل اختلاف رتبهبندی علامت تجاریهای معتبر در مجله ها نیز مطرح میشود. البته، این رخداد جوهر سخت موضوع ارزشگذاری علامت تجاریها و اختلاف موجود در بین شیوههای ارزشگذاری را که به این پیچیدگی میافزاید، بیان میکند. در این مقاله مروری شیوه و دیدگاههای مختلف ارزشگذاری علامت تجاری و روشهای جاری در آن را مورد بررسی و مطالعه واقع خواهد شد.
کلیدواژهها
موضوعات